رواية فاز القلب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم يارا عبد العزيز

رواية فاز القلب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم يارا عبد العزيز

 

فاز القلب

الفصل الثاني و العشرون


بصيت لاقيت مازن جايي اديت الفون للممرضة

حياة بخوف :- خلاص اتفضلي مش عايزة امشي لو سمحتي


الممرضه:- انا هرن على الشرطة


حياة :- لا امشي بالله عليكي دلوقتي امشي


الممرضه باستغراب:- ماشي


مازن جيه و حياة قعدت بسرعة على الكرسي اللي وراها 


مازن :- جبتلك عصير اهو يحبيبتى لسه مهبطة


اول مرة تسمع منه كلمة حبيبتى حسيت ان قلبها بدأ ينبض خدت نفس عميق و اتكلمت بعصبية

:- مش عايزة حاجة خليه لنفسك


مازن بصدمة:- ايه دا فيه ايه اي التحول دااا ما كانا كويسين من شوية


حياة بدموع :- طلقني و وديني لبابا يا مازن ارجوك و الله و انا هحاول اسامحك بس طلقني كفاية عليا اللي انا فيه لو سمحت


مازن بغضب و ضيق :- يوااااه هو اللي هنعيده هنزيده كل شوية قولتلك مش هطلقك انتي فاااهمة و بلاش تختبري صبري عليكي اكتر من كدا و انتي هتسامحيني و انتي معايا

ويلا بقى عشان دورك عند الدكتور جيه


حياة في نفسها:- يا رب انقذني منه يا رب اي معجزة من عندك 


نوح رجع البيت مع سارة و صفاء دخلوا بيتهم بعد ما جابوا الدبل و هو طلع شقته هو و عائشة

دخل اوضة النوم ملاقهاش موجودة بدأ يدور عليها في البيت كله و ملاقش ليها اثر فتح الدولاب بخوف و ملاقاش هدومها 


نوح بغضب مفرط: لييييه يا عائشة ليييه


خرج من البيت بسرعة و نزل راح العمارة اللي فيها أهل عائشة ، فتحت صفاء الباب


صفاء :- اهلا يا نوح تعال يحبيبى


دخل نوح البيت 


صفاء :- اوماال عائشة فين مجتش معاك ليه


نوح حس ان قلبه وقف و اتكلم بخوف شديد:- هيي مش هنا


محمود :- لا مش هنا هي مش في بيتك


نوح :- عائشة خدت هدومها و مشيت من البيت انا قولت انها جت هناا


استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎





 صفاء اتكلمت بخوف شديد

:- يعني ايه لمت هدومها و مشيت ايه اللي انت بتقوله داااا


محمود :- اهدي يا صفاء نفهم انتوا اتخانقـ..توا تاني مع بعض يا نوح


نوح بعصبية:- هتكون راحت فييين بنتك راحت فين يا عمي محمود لو هي قايلكلكوا تقولوا كدا عشان هي مش عايزة تروح معايا قول


محمود :- انت بتقول ايه يا نوح و احنا هنخبيها ليه يعني انا المرة اللي فاتت وقفت معاك عشان بنتي اللي غلطت لكن انا دلوقتي من حقي اعرف عملت ايه في بنتتتي و هي فين دلوقتي


نوح بعصبية:- معرفش معرفش و الله


وقتها دخل خالد :- فيه ايه مالكم


صفاء بدموع:- اختك مشيت من بيت جوزها و مجتش على هنااا هتكون راحت فين شوف اختك فين يا خالد دي لسه تعبانة يا رب تحميها يا رب 


خالد:- اهدي بس يا ماما كمل و هو بيروح يقف قدام نوح و بيتكلم بعصبية مفرطة و غضب :- عملت ايه لاختي خلاها تمشي يا نوح و ايه اللي حصل ما بينكم و بعدين جايي تقولنا هي فين و احنا مستأمنينك عليها


نوح بعصبية:- خالد و الله هي ما ناقصك نلاقيها الاول و بعدين نبقى نشوف اللي انت بترغي فيه داااا


خالد :- ما هو اختي مختفية بسببك عملت فيها

كمل بغضب :- قول بدل ما و الله هزعلك مني و جامد وديت اختيي فين


نوح تجاهله و بص لصفاء :- خالتي لو جت رني عليا و عرفيني انا هروح اشوفها عند نور صاحبتها يمكن تكون رحتلها


نور :- عائشة انتي متأكدة ان اللي عملتيه دا صح 


عائشة بدموع :- عايزني اقعد معاه و اشوفه بعيني و هو قاعد يزلـ..ني و اشوفه و هو مع واحدة تانية دول راحوا يجيبوا الدبل يا نور فاهمة يعني جوزي اللي حبيته من قلبي عايز يتجوز عليا و قدام عيني مكنتش هقدر


نور خدت عائشة في حضنها و عائشة فضلت تبكي بشدة 


نور:- اهديييي يحبيبتى اهدييي حقك على قلبي و الله 


عائشة ببكاء:- قلبي وجعاني اوي يا نور من ساعة ما اتجوزنا و انا عايشة في جحيم و الله العظيم ما بحب مازن و الله العظيم ما بحبه انا بقيت بكرهم كلهم


نور فضلت تبطبطب عليها لحد اما عائشة هديت


نور :- هتعملي ايه


عائشة:- هدور على شغل و هشتغل و هعتمد على نفسي مش عايزة حاجة من حد 


نور :- طب و اهلك هتعملي معاهم اييه


اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎





عائشة :- ابويا مرضيش ياخدني عندهم لما قولتله عايزة اطلق وقف مع نوح من غير ما حتى يسألني ايه اللي وصلني لاني احاول اقـ...تل ابني 


نور :- طب روقي و هنعدي الفترة ديي مع بعض بس يا عائشة ابنك من حق ابوه انه يعيش معاه


عائشة و هي بتنسد راسها على المخدة:- انا هربي ابني بنفسي مش عايزة من حد حاجة


نور :- ماشي يحبيبتى ريحي دلوقتي و نبقى نكمل كلامنا بعدين 


عائشة '- لا مش عايزة انام انا هخرج اقعد برا في الصالون شوية


اروى كانت ماشية في المول و مركزة في الفون بتاعها و هي نازلة السلم و فجأة اتكعبلت و وقـ..عت من على السلم 


:- يحبيبتى يبنتي حد يطلب الاسعاف بسرعة


بصيت اروى بألم شديد للناس اللي موجودين حواليها و بعدين رجعت بصيت لنفسها و هي شايفة الد....م بينزل منها بصتله بخوف شديد و اتكلمت بهمس

:- ابني

قالت الكلمة دي و اغمى عليها ، اسعفوها و نقلوها المستشفى بسرعة


عائشة و نور كانوا قاعدين في الصالون و فجأة الباب بدأ يخبط بقوة 


عائشة بخوف :- مين دااا


نور :- مش عارفه هقوم افتح


عائشة:- استني يا نور بصي الاول من العين السحرية و شوفي مين قبل ما تفتحي


نور :- حاضر


بصيت للعين السحرية بصدمة شديدة و اتكلمت بهمس:- عائشة دا نوح


عائشة بخوف شديد و هي بتبلع ريقها:- اييييه هعمل اييه


نور :- بصي ادخلي انتي جوا و انا هقوله انتي مش هنا


عائشة بخوف :- ماشي 





دخلت عائشة جو و نور اتنهدت و فتحت الباب 


نور :- نوح ازيك عامل ايه


نوح :- عائشة هنااا


نور :- عائشة لا مش هنا هو انت مش لاقيها و لا ايه


نوح :- يعني هي مش عندك


نور :- لا مش عنديي هو كويسة صح 


نوح بعصبية  :- لو كلمتك ابقي قوليلي و قوليلها ارجعي احسنلك و قوليلها انك لو حتى في المريخ نوح هيجيبك 


نور بخوف :- ما ماشي


عائشة كانت واقفة ورا باب الأوضة و سامعه جت تتحرك بخوف وقعـ..ت الكرسي اللي كان وراها


لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎


عائشة بخوف شديد وهمس :- يختاااي


نوح :- هو مش انتي عايشة لوحدك الصوت دا جاي منين


نور بتوتر :- هااا هت هتلاقيها قطة دخلت من الشباك ولا حاجه اصلي سايبه مفتوح


نوح لاحظ توترها راح ناحية الاوضة


يتبع.......


فاز القلب

يارا عبدالعزيز


       الفصل الثالث والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×